پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118605
واگذاري کانون گردشگري «پيرغار» به بخش خصوصي
تاریخ انتشار : 1393/06/03 07:31:05
نمایش : 1915
مديرکل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري از واگذاري کانون گردشگري پيرغار به بخش خصوصي خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهمن عسگري در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)- منطقه‌ي چهارمحال و بختياري- اظهار کرد: طي تفاهمنامه‌اي که ميان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، بخشداري فارسان و سجاد ابوالقاسمي بعنوان بهره‌بردار منعقد شد مديريت و بهره‌برداري اين گردشگاه بمنظور جلب رضايت بيشتر گردشگر به بخش خصوصي واگذار شد.

 

وي با بيان اينکه اين تفاهمنامه از ابتداي مرداد تا پايان شهريورماه 97 معتبر است، تصريح کرد: نگهداري از تأسيسات و متحدثات موجود در پيرغار، نظافت و نگهداري مجموعه اعم از سرويس‌هاي بهداشتي، محوطه، چشمه و مسيرهاي آب، سکوها و پارکينگ، فضاسازي مطلوب هم‌چنين استفاده از نيروي انساني متعهد و بومي اين منطقه از تعهدات اجرايي اين تفاهمنامه است.

 

مديرکل سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري نيز موظف است زمينه‌ي حضور بيشتر گردشگران در منطقه را با اطلاع‌رساني و معرفي اين مجموعه فراهم آورد و متقاضيان سرمايه‌گذار را به اين مجموعه هدايت کند.

 

به گزارش ايسنا، گردشگاه «پيرغار» در جنوب روستاي ده چشمه به فاصله‌ي 6 کيلومتري فارسان و 38 کيلومتري جنوب‌غربي شهرکرد واقع شده است که بر روي قسمتي از اين تپه‌ي سنگي مشرف به اين گردشگاه، سه کتيبه به خط نستعليق به دستور خسروخان سردار ظفر و سدراراسعد بختياري حک شده است که به اين مکان ارزش تاريخي داده است و کتيبه‌هاي تاريخي، چشمه‌ي پرآب، آبشار زيبا و بلند و غار موجود در اين محل از جاذبه‌هاي اين گردشگاه است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html